diumenge, 21 de març del 2010

LA GOSSERA

Deixem la Serra de Godall i anem a fer una sortida de les classiques, la baixada de la Gossera a la Serra del Montsià per la banda de la Ràpita. Avui som: Oscar, Ximo, Vicent, Oriol, Sisco i Manel, sortim en direcció a Amposta creuant el barranc de la Galera i pujant pel camí de Solsó i la Ferrereta, creuem la N-340 i seguim la via vella per després baixar fins al canal marítim que seguim fins al pas del Garrofer. Passem per una passarel.la i pugem fins al cementeri de la Ràpita allí fem una curta i ràpida sendera, creuem i seguim un tros per la N-340 fins al camí que puja a la Gossera. La pujada primer asfaltada i després de formigó i terra, és un mica forteta però assequible  per a tots. Arribem a dalt i comencem la baixada pel sender, primer és estret i ràpid i després es fa ample i amb molta pedra solta, però val la pena. Tots arribem a baix sense problemes i emprenem la tornada per la Ràpita, canal marítim, lligallo de Lorente, Ferrereta, camí de Favaret, Solsó i Barranc de la Galera, al final hem fet 53 quilòmetres sense problema tècnic ni físic.