diumenge, 4 de juliol del 2010

SENDERA DELS JB

Avui anem a estrenar els nous trams de sender netejats aquesta setmana per Joaquim Bel, del nostre club, i Josep Barberà que va per lliure, els JB. Som un bon grupet: Oscar, Jordi, Vicent, Ximo, Manel i Juanjo sortim de Santa Bàrbara, a la Galera se'ns uneix un nou company, en Beli, i a Godall els germans Garcia: David i Carlos.

Iniciem la ruta dirigint-nos a la Galera, després pugem a Godall per la sendera del Barranc de la Gralla, al poble ens reagrupem i fem la sendera de Vilallarga abans de pujar per la sendera de l'antiga Pedrera. Una vegada dalt comencem el primers trams de la Sendera del JB, com diu Barberà: Són dos trams de sender pràcticament plans, encara que gens fàcils de negociar. El cero està car... i la doblegada i/o trencada de canvi, si no es va fi, també. I no ho dic per que la sendera estigue bruta, no és el cas. Les crestes de roca viva, i els estrets passadissos que es formen entre elles, donen un caràcter particular a aquestos "singletracks", i són en bona mesura, culpables del que pot passar." Arribem a la part superior del Camí de la Solcida i agafem la sendera de Palometes però ben aviat en desviem a l'esquerra en direcció Cantarelles per un altre tram nou, on hi arribem cap al final del pinar, seguim aquest sender i després ens desviem a l'esquerra en direcció al Corral de la Serra per l'enllaç Canatarelles-Racó de la Fernanda. Una vegada al Corral de la Serra, també conegut com "La Paridora", baixem per l'adrenalínica sendera del Racó de la Fernanda anomenada també del Tarongers.
En total els JB han habiliat 1460 metres de sender nou que units als 1850 de l'enllaç Cantarelles-Corral de la Serra, més els trossos de camí, Palometes i Cantarelles formen el nou itinerari-sendera del JB, 4000 metres de btt enduro d'elevada dificultat tècnica i física.